pondělí 5. června 2017

La Rochelle

Před třemi týdny jsme byli na konferenci o všem zeleném (v chemii;)). Já už jen jako doprovod, co jsem se (teď už) dobrovolně vzdala kariéry chemika vědce. Ale nějaké přednášky jsem navštívila, abych se podívala co je aktuální a pak třeba přednášku profesora, který zavedl E-faktor (jen pro zajímavost, jestli to čtou ex-kolegové;)). Detaily vám nudit nebudu, nebojte.
Francouzské jachtařské městečko La Rochelle stojí za návštěvu. Historické městečko plné úzkých uliček, jachty kam se člověk podívá a nějaká ta pevnost. Výlet můžete absolvovat i kolem pevnosti Boyard, která je nedaleko. A pokud by jste měli čas, tak určitě navštivte i ostrov Ré, kde oslové nosí kalhoty!, ale asi bych ho nedoporučovala v sezóně, protože z 20tis obyvatel, vzroste počet na 200tis. Chuťovečka;)


Malá panoramata.
V uličkách se ztraťte.
... 
Pokud vás přepadne hlad, navštivte trh před tržnicí z 19. stol.

Uvnitř seženete ryby, sýry, salámy, maso .....

A pak můžete kapesníček odhodit někde do stínu ;) 

Své hříchy odprosit v kostele
nebo z jedné jejích kaplí.


Nebo své hříchy uplatit ve sbírce pro částečně vyhořelé sídlo.

Čas si pohlídáte na hodinové věži.
Pro ně prý orloj, no z Prahy jsem zvyklá na něco jiného ;)
Frfňa? 

Postranní uličky vás vyvedou 
na sluncem spalující

hradby kolem přístavu. 


Promenáda nabízí stín a po celé délce jednu restauraci vedle druhé.
Jídlo doporučuji pouze v bárce na souši, čerstvé ryby z oceánu na grilu.
V podniku na promenádě nás neuspokojili!
Detaily tu rozepisovat nebudu, když vím, že francouzi jsou gurmáni;).

Bez pouličního umění to nemůže být.

A na město se můžete podívat i z výšky;) 

Domácí se vracejí domů, aby mohli na večeři do dvora k hipsterům.

Rozhodně atmosféra Francie jak má být.

Zeleň, nej jídlo z karavanu ....

... pití na baru, staré židle všeho druhu a stoly ...

... parket nesmí chybět ...

... večer tam totiž hraje živá hudba. 

Bez jídla by to nešlo;) 

Ten kluk může do reklamy:))
On je tak fotogenický ♥

Cestou na městskou pláž.
Ještě jsem mohla udělat krok v levo, nebo vpřed? 

Lodě, loďky, lodičky ...
Nekonečná cesta ...

... na pláž.
Jeden den na koupání ...

... a druhý den 10 stupničičíčkov a péřová bunda v akci. 

Ale mořské dary vše napraví.
Hlavně tuňák s jahodami, jak osvěžující.

Po vydatném dešti příjde vždy slunce a chvilka pro ...

... uměleckého ducha.

Bárka na souši s nej grilovaným obědem, ryb z širého Atlantiku.

Večer, 21:30, jsou všechny loďky zpět v přístavu. 

Mordor se blíží ...

... a maluje oblohu všemi odstíny barev ...

a duha vyhraní bránu z/do deště.

Bon voyage.

Krásný vlet do nového týdne.

Eva

8 komentářů:

  1. Nádhera. Takovýhle městečka miluju :).

    OdpovědětVymazat
  2. To bylo jak detektivka, kdy nikdy nevíš, co se na konci dozvíš ;) Zahradník nebo někdo úplně jiný? :D Ten tvůj muž by mohl nejen do reklamy, je to multitalent. Jdu obědvat, po vašem gastrozážitku mi pěkně vyhládlo. Krásný den :*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :)) díky, jsem ráda, že se to podařilo:)) nakonec ale všichni přežili;) Čekala jsem, že v tobě chutě probudím;) Nech si chutnat :*

      Vymazat
  3. Jak já tahle zákoutí miluji... nemluvě o těch francouzských...
    závist Evinečko... ale vy víte, že ne nepřející ��
    EF

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vím;) posedět takhle u skleničky nebo dvou (ty mezi tím nepočítám) a užívat si francouzské nedbalosti a šarmu. Jak můj muž poznamenal, nevím proč si britky dělají z obličeje ?? když francouzsky jsou tak krásné a já dodala ani česky a slovenky nejsou takové, co? a on, ANO! Krásné dny ♥

      Vymazat
  4. Krásné fotky, městečko vypadá opravdu malebně! A ten dvůr je super - street art a ty židle a stoly a vůbec atmosféra číší už z fotek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme:) atmosféru to mělo, to místo mělo svoje kouzlo, za mne lepší než nábřeží plné restaurací;)

      Vymazat